7 miliarde de lei isi propunea Primaria, printr-un HCL amendat zdravand de viceprimarul Cosmin Andrei, sa scoata din activitatile de ridicare a masinilor parcate ilegal si de exploatare a parcarilor din municipiul. Dauna totala insa. Preluate de la falimentara firma HSR parcomatele si masina de ridicat masini sunt in stare jalnica. Cel putin parcomatele mai mult incurca decat eficientizeaza. Daca nu ai fise nu ai nici o sansa sa platesti parcarea, iar plata prin SMS nu este facila tuturor pentru ca nu sunt obisniuiti cu tehnica. In prezent Eltrans gestioneaza aceasta activitate prin intermeniul unor pesoane mai mult decat badarane care mai mult se cearta cu soferii decat sa lucreze. Evident, ei sunt cordonati de catre Bogdan Buhaianu (foto), un tanar PSD-ist de perspectiva prieten de petreceri si concedii cu Cosmin Andrei.
Amendamentele propuse de Cosmin Andrei precum si lista e tarife uriasa pe care viceprimarul PSD a impus-o poate fi consultata AICI.
Toata povestea cu parcarile si preluarea utilajelor de la HSR s-a intamplat dupa un HCL elaborat pe 26 aprilie 2018 insa din diverse motive, mai mult organizatorice a inceput sa se puna in practica de prin octombrie. Parcomatele nu functionau si au trebuit reparate, nu existau caracatite de blocal roti suficiente, trebuia angajat si un sef peste cei 7 care se ocupa ca masinile sa fie parcate in regula prin oras.
Printre bunurile achizitionate se numara si o autospeciala cu ajutorul careia masinile trebuiau ridicate si transpostate in curte la Eltrans. Deja in soferii din Botosani s-a instalat panica. Ei bine, s-a instalat degeaba pentru ca achizitionarea acelei autospeciale a fost o mare smecherie pe care nici cei de la Curtea de Conturi nu au inteles-o, nici cei care ar trebui sa o exploateze nu o inteleg. S-a cumparat o autospeciala care a functionat exact cat a trebuit ca sa se vanda. Cand sa fie pusa la treaba s-a stricat. Pret de achizitie sustin cei din prin primarie 15.000 de lei. Asta desi in HCL este prinsa aceasta suma numai pentru reparatii anuale.
El a si propus un target din cate se vede, 100 de autovehicule pe an de ridicat.
De cand a cheltuit Primaria banii pe automacara nu s-a inregistrat nici un singur leu venit la primarie. Masinaria a functionat o singura data, cand viceprimarul Andrei a probat-o ridicandu-si propria masina. O intreaga comisie de la primarie a apaudat cum s-a dat huta masina vicelui si a semnat repede repede procesul verbal de receptie. au virat banii la HSR si au chiut de bucurie. A chiuit si patronul de la HSR pentru a reusit sa vanda la Primaria Botosani cea mai rabla dintre masinile pe care le avea. Avea 3, a scapat de una care mai mai sa o dea la casat.
Si aici incep aventurile autospecialei de ridicat masini. In prima faza a fost bagata intr-un service privat pentru reparatii capitale. S-a reparat, s-au schimbat piese, masina a iesit din service pe rotile ei. S-a decis imemdiat dupa aceaa ca autospeciala sa fie trimisa la Iasi pentru revizie si reomologare macara de ridicat autovehicole. In drum spre Iasi, la Flamanzi, i-a crapat motorul. A fost tarata pana la Botosani si de atunci zace si rugineste in zona industriala in curte la Eltrans. Si pentru ca incompetenta sa mearga pana la capat, cei de la Primarie nici macar nu au stiut care e curtea Eltransului si au parcat-o in curtea altei firme, ITALPANT care se pregateste sa le ia chirie pe spatiul ocupat. In conditiile in care Eltrans are o curte si o parcare de te pierzi prin ea. Asa arata aceasta masina acum:
Victor Ivanescu, directorul SC Eltrans a confirmat toata aceasta poveste dar si faptul ca in acest moment masina nu este preluata de Eltrans si nici nu intentioneaza a fi preluata: „Nu am cum sa preiau harburi. Masina nu functioneaza, nici nu poate fi miscata. Chiar zielele trecute m-au sunat cei de la Curtea de Conturi sa ma intrebe de aceasta masina. Eu nu stiu ce afacere a fost la mijloc sau daca a fost o afacere insa un lucru este clar. Masina nici nu e in curte la mine e la Italpant iar eu nu o iau in halul acesta. Nu ma joc cu masinile oamenilor„.
In prezent deci in Botosani nu se ridica masini se blocheaza doar roti. Insa si acestea se blocheaza doar in parcarile cu plata gestionate de Eltrans si nicidecum in alte parti unde acesta firma nu are competente. Cu alte cuvinte daca se lasa o masina langa parcare si nu in parcare, nu are voie nimeni sa blocheze roata.
In principiu toata aceasta daravela cu masina de ridicat masini pare a fi o noua afacere de succes marca Cosmin Andrei. Sute de milioane s-au risipit pentru un harb care sta garat intr-o curte straina. Toti acesti bani la care s-a facut referire sunt bani publici.
Si ca si concluzie e de mentionat tot afirmatia directorului Eltrans: „Aveam 40 de caracatite de blocat roti. Ca sa deblochezi, te costa 35 de ron insa daca ar fi mers autospeciala, ca sa ridici masina parcata ilegal din curte de la Eltrans ar fi costat 500 de ron. Asa ca pentru oameni e mai bine financiar”.
De parca lui Andrei nu i-ar fi fost suficient caracatitele de blocat roti. Insa el a dorit prin punerea in functiunea a ricatorului de masini sa bage adanc mana in buzunarul celor care parcheaza neconform. O afacere marca PSD de jefuire a populatiei. Din cele studiate, 40 de litri la suta de kilometri consuma acest harb si avea nevoie de reparatii in valoare de 15.000 de ron pe an. Cu siguranta daca era nevoie de o autospeciala de ridicat masini, banii prognizati pentru reparatii ar fi acoperit un leasing pentru o masina nou. 35.000 eu pe anX3ani insemna 105.000 eu. O autospeciala nou costa 104.000, asa cum au cumparat cei de la Primaria Bucuresti. Dar HSR nu avea autospeciale noi de vanzare/
Comenteaza