Analizăm posibilitatea, să spunem, eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări: pentru elevii care învață în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalți nu”, a anunțat secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar.

În scenariul roșu, elevii ar putea susține ca teză, un eseu pe care să îl trimită online, în timp ce în scenariul galben elevii ar putea susține tezele pe rând, atunci când revin la școală, a mai spus Luminița Barcari, secretar de stat.

În prezent, în cadrul Ministerul Educației sunt în analiză mai multe variante, printre care aceea ca în “scenariul galben să susțină aceste lucrări atunci când vin elevii la clasă, profesorul având grijă ca elevii să aibă același tip de item. Iar în scenariul roșu ne gândeam, dar aceasta este doar o variantă, – în funcție de disciplină pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcție de tipul de itemi la care se pretează fiecare disciplină. La Limba și literatura română, de exemplu, colegii mei au propus chiar un eseu. Dar este doar o variantă de lucru și după ce ne vom consulta cu partenerii noștri sociali – sindicatele, parintii, elevii – vom lua o decizie. Deci în scenariul roșu să fie o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”, a declarat Barcari.