Desi s-au inscris doua grupuri de firme pentru licitatia in ceea ce priveste calea de rulare a tramvaielor, ambele au depasit prin ofertele inaintate bugetul alocat pentru aceasta lucrare.

Primaria va incerca sa negocieze direct cu aceste grupuri de firme pentru a le convinge sa mai scada preturile. Anuntul a fost facut de primarul Cosmin Andrei intr-o postare pe pagina de fb a Primariei:

Azi , la ora 11:00 , a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru atribuirea contractelor pentru execuția lucrărilor de reabilitare, modernizare și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani.
În acest sens, au fost depuse două oferte de către două asocieri, după cum urmează:
1. Asocierea SC ALSTOM TRANSPORT SA și SC ELECTROALFA INTERNATIONAL SRL
2. Asocierea SC CONEST SA, SC POD PROIECT SRL și SC MARI VILA COM SRL
Din punct de vedere financiar, ambele oferte depășesc valoarea estimată a proiectului, pe ambele loturi.
1. Pentru LOTUL 1 din cadrul proiectului, „Reabilitare cale de rulare traseu 101”, estimat la suma de 74.533.384,23 lei fără TVA,
Asocierea SC ALSTOM TRANSPORT SA și SC ELECTROALFA INTERNATIONAL SRL a ofertat 108.967.635,65 lei fără TVA, în timp ce Asocierea SC CONEST SA, SC POD PROIECT SRL și SC MARI VILA COM SRL a ofertat 106.687.945,26 lei fără TVA.
2. Pentru LOTUL 2 din cadrul proiectului, „Reabilitare cale de rulare traseu 102”, estimat la suma de 73.419.607,16 lei fără TVA,
Asocierea SC ALSTOM TRANSPORT SA si SC ELECTROALFA INTERNATIONAL SRL a ofertat 125.131.260,95 lei fără TVA, in timp ce Asocierea SC CONEST SA, SC POD PROIECT SRL si SC MARI VILA COM SRL a ofertat 108.568.386,01 lei fără TVA.
Comisia desemnată din cadrul Primăriei Municipiului Botoșani urmează ca în perioada imediat următoare să evalueze ofertele depuse din punct de vedere tehnic și ulterior, să declanșeze rundele de negocieri cu ofertanții cu privire la prețul ofertat.
Primarul Andrei a mai declarat in presa locala ca este gata sa renunte la acest proiect in caz ca negocierile cu firmele implicate nu vor avea nici un rezultat. Practic el va renunta la aproape 100 de milioane de lei bani europeni si va astepta o alta sesiune de proiecte pentru a rezolva transportul in comun local.