Botosaneanul George Turcanasu, profesor universitar la UAIC Iasi si expert in mobilitate urbana il ironizeaza maxim pe primarul numit de judecatori Andrei si ideile acestuia.
Intr-o postare pe o retea de socializare acesta ii explica asa numitului primar de Botosani ca nu are nici o treaba cu mobilitatea urbana si cu tendintele vremii.
Deasemeni, neavand de unde stie ca au fost angajati doar sa faca poze si postari/live pe facebook, Turcanasu ii ironizeaza si pe consilierii primarului. Totodata este remarcata si atitudinea emfatica pe care Andrei o afiseaza in permanenta, o atitudine si o conduita considerate de reputatul profesor total nepotrivite.
Aceasta este a doua lovitura primita in mai putin de o luna de Andrei dupa emisiunea Romania te Iubesc unde a participat si a fost silit sa recunoasca cu subiect si predicat ca nu a facut nimic in Botosani din ceea ce a promis.
Iata textul itegral al postarii lui George Turcanasu:
#Cosmin_Andrei, pare a fi un domn foarte puţin pregătit pentru funcţia pe care o are, cea de #primar al #Municipiului_Botoşani. De asemenea, pare că duce lipsă şi de consilieri pe măsura unui municipiu de aproximativ 100 de mii de locuitori. Despre ce e vorba? Despre un anunţ făcut în data de 24 martie, anul current, într-un articol din Banul Botoşanean, conform căruia aflăm că e oficial faptul că autorităţile botoşănene vor să renunţe şi la liniile de tramvai, după ce au renunţat acum mai bine de un an la tramvai – ca mod principal de realizare a mobilităţii urbane: ESTE OFICIAL! BOTOȘANI NU VA MAI AVEA TRAMVAIE! CALEA DE RULARE DE PE PRIMĂVERII VA FI SCOASĂ DUPĂ PAȘTE. În text am observat chiar şi o emfază total nepotrivită a primarului.
Această acţiune e una dintre cele mai mari greşeli pe care le pot face autorităţile unui oraş de talie medie sau mare, iar Botoşaniul se află într-o atare situaţie, acesta dezvoltând o aglomeraţie urbană de aproximativ 110-115 mii de locuitori, împreună cu o parte dintre localităţile unor comune din proximitate.În condiţiile în care peste tot în lume primăriile oraşelor medii şi mari caută mijloace alternative de mobilitate urbană la deplasarea cu automobilul personal, avantajând transportul public (cu trenul urban, tramvaiul, troleibuzul etc.) şi creând constrângeri pentru mobilitatea individuală cu automobilul, autorităţile botoşănene adoptă soluţii greşite, experimentate în vestul european prin anii ‘70-‘80 şi cu un deceniu sau două intarziere în Europe de est. Să urmăreşti fluidizarea traficului rutier prin eliminarea liniilor de tramvai e (în cel mai bun caz!) nepricepere.Tramvaiul are un avantaj spre deosebire de troleibuz sau autobuz. Intenţia (nu e precizată nici o data de achiziţie sau de intrare în exploatare a acelor autobuze electrice despre care vorbeşte primarul) de înlocuire a flotei de tramvaie cu autobuze electrice nu e soluția optimă. “Tramvaiul, în conceptele și politicile de mobilitate urbană aplicate în orașele europene este soluția cea mai eficientă, materialul rulant (nou) având o durabilitate și fiabilitate net superioare autobuzelor (inclusiv cele electrice)” – A. Covăsnianu, 2022. În sit propriu, izolat de restul traficului rutier, poate dezvolta viteze medii comerciale importante, de peste 35-40 km/h. Această viteză îl face cel mai eficient mijloc de transport în comun din intravilan, mai ales că acest sistem are şi o ritmicitate mai mare a staţiilor decât metroul sau trenul urban.Stimaţi reprezentanţi ai autorităţilor botoşănene, nu eliminaţi acest mod de transport din viitorul mobilităţii moderne a municipiului Botoşani. Nu luati ca exemplu Constanţa sau Braşovul, ci oraşele din alte ţări europene, ce au reconsiderat acest mijloc de transport. Autorităţile din Grenoble, de pildă, după ce au renunţat la liniile de tramvai timp de două decenii, au repus acest nou mod de transport în funcţiune prin anii 2000!Botoşaniul e un oraş în declin, în bună măsură şi cu largul concurs al dumneavoastră. E vorba aici şi de eşecul dumneavoastră în accesarea de fonduri în vederea schimbării flotei de tramvaie. Dacă scoateţi acum liniile (chiar dacă nu aveţi tramvaie pe acestea), nu veţi mai pune în funcţiune nici măcar un kilometru de linie de tramvai ceva mai târziu, după momentul în care veţi observa ca aţi făcut o greşeală enormă!Aşteptaţi măcar până când printre dumneavoastră vor fi şi colegi cât de cât racordaţi la trendul actual în materie de mobilitate urbană.
PS – Dacă pozna va fi facută pănă la urmă, măcar creaţi benzi proprii pentru transportul public pe axele din care scoateţi liniile de tramvai. Nu le redaţi circulatiei rutiere! Ar insemna un uriaş pas înapoi în mobilitatea urbană! Intrate in practica cotidiană a soferilor de automobile individuale, va fi mai dificil să le schimbaţi obicieiurile, în momentul în care veţi încerca să abordaţi, în sfârşit, într-o manieră modernă mobilitatea urbană în #Botoşani.
Comenteaza