Aflata sub o conducere eminamente politica PSD-USR stabilita de primarul numit de judecatori Cosmin Andrei, SC Eltrans isi permite sa refuze de la un om de afaceri din Botosani suma de 7200 de euro, un contract pentru colarea a doua autobuze cu sigla unei firme.

Este vorba de Catalin Silegeanu, care a solicitat si semnat un contract cu Eltrans, urmand ca doua autobuze din Botosani sa aiba timp de un an imprimata pe laterale sigla firmei Hidroplasto. Mai mult, omul de afaceri a platatit si pentru colantarea unui autobuz dar a fost anuntat vineri noapte printr-un telefon de la directorul SC Eltrans ca trebuie sa schimbe colajul. Marele deranj este ca sigla firmei Hidroplasto contine si semnatura lui Catalin Silegeanu, lucru care i-a deranjat probabil mai mult pe cei din conducerea Primariei decat pe managerii Eltrans. Acestia vazusera colatarea si nu au reprosat nimic in acel moment. Discutiile au aparut dupa momentul in care Silegeanu a facut publice printr-o postare pe o retea de socializare imaginile celor doua autouze colate cu publicitate pentru SC Hidroplasto.

Asa ar fi trebuit sa arate autobuzele, insa conducerea Eltrans a refuzat categoric contractul si implicit 7200 de euro.

Eu am colantat autobuzele cu acordul lor, le-au vazut. Am ras cand m-a sunat dupa ora 20 directorul de la Eltrans, Turcuman, care m-a rugat sa scot colajul cu „by Catalin Silegeanu”, pentru ca nu este deacord Consiliul de Administratie. Cand au avut ei timp sa se intalneasca si sa stabileasca asta, nu stiu. Asa e sigla firmei, s-a trecut si printr-un rebranding la care s-a muncit serios. Nu cred ca eu ca Eltrans are competente in a stabili cum trebuie sa arate un logo la o firma„, a declarat Catalin Silegeanu.

Intr-o adresa trimisa catre SC Hidroplasto, conducerea Eltrans prin directorul Andrei Turcuman incerca sa ii explice lui Catalin Silegeanu motivele care au stat la baza acestei decizii, insa nu face altceva decat sa se faca de ras:

….in analiza ei, societatea a considerat ca adnotarea cu litere de mana „din 2005 by Catalin Siligeanu” constituie o specificare a anului constituirii firmei si a proprietarului, transmise in atentia noastra, cu atat mai mult cu cat firma dumneavoastra, ca parte in contract, este denumita „HIDROPLASTO SRL”.

Drept urmare, acceptul privind continutul machetei se da fara a lua in considerare elementele mentionate anterior, mai ales ca ele fac referire la persoana fizica Catalin Siligeanu, persoana publica„.

In primul rand, Andrei Turcuman managerul pus de Andrei fara concurs la SC Eltrans a gresit numele lui Catalin Silegeanu. Acest lucru dovedeste o lipsa crasa de respect pe care managerul SC Eltrans o are fara de clienti. Daca ar fi gresit odata era scuzabil, insa a doua oara e clar prostie.

Primul paragraf al adresei este o hidosenie, atat din punct de vedere al redactarii cat si din punct de vedere legal. E ca si cum intr-un contract de acest gen, intelegerea se parafeaza cu sigla, nu cu firma. Analiza este facuta de societate, sigla este o adnotare, si tot expresia „din 2005 by Catalin Silegeanu” reprezinta „anul constituirii firmei si a proprietarului„.  Practic asa cum scrie si semneaza Andrei Turcuman, Silegeanu s-a nascut in 2005.

Motivul real este scapat in aceasta adresa de Turcuman: deranjul a fost mare pentru ca Silegeanu este persoana publica, si sa-i apara numele pe un autobuz este pacat mare. In aceeasi logica o firma ca Allianz Tiriac nu are dreptul sa-si faca reclama pe mijloacele de transport in comun detinute de Eltrans in Botosani. La fel pot pati si cei de la Versace, Channel sau Feragano: sa-si rebreduiasca firmele dupa care sa coleze autobuze, fara nume de persoane publice.

Actul practic nu are nici o valabilitate fiind evident scris pe genunchi si asumat doar de Andrei Turcuman, care dealtfel e si singurul semnatar al documentului. Nu in baza unei hotarari CA, nu impreuna cu un jurist sau un director economic. In nume propriu, folosind firma de transport public in comun a orasului exact ca firma de transport persoane a parintilor sai.

Este limpede ca graba cu care Turcuman s-a apucat sa faca tampenii este rodul unor presiuni venite de la Primarie, mai ales ca el vazuse colajul pe autobuze si nu a avut nici o obiectie.

Judecat dupa aceeasi logica, nu trebuie sa ne mire de ce Primaria a renuntat la proiectul de modernizare a transportului si a cailor de rulare a tramvaielor care ar fi adus in Botosani 18 milioane de euro. „Specialistii” de la SC Eltrans din cauza obedientei nu au avut nici un cuvant de spus desi decizia primarului le ia jumatate din obiectul de activitate.

In prezent, autobuzul colat de Catalin Silegeanu a fost tras pe dreapta si soferul trimis in concediu. El urmeaza a fi decolantat pe banii SC Eltrans, nu pe banii lui Turcuman. Si pana se va intampla acest lucru, botosanenii sunt inviati la inghesuiala.