Municipiul Botoșani deține unul dintre cele mai atractive parcuri de agrement din regiunea Moldovei, dar valorificarea obiectivului este în continuare departe de potențial. Autoritățile nu par să înțeleagă conceptul divertismentului, evenimentele fiind organizate copy-paste, fără substrat și viziune, după stereotipurile caracteristice nepricepuților: „în limita bugetului” și „după formula care a mai funcționat”.
O greșeală generală, recurentă și compromițătoare este proiectarea evenimentului în funcție de fondurile disponibile, pe când o judecată strategică va clarifica scopul, parcursul și specificul evenimentului, apoi va căuta surse de finanțare. Cu planul bine făcut, abilități de negociere și un gram de inspirație, un eveniment poate fi susținut exclusiv de agenții economici implicați și chiar de public, dacă ideea convinge. Oricum ar fi, nu bugetul local împiedică organizarea unui eveniment de calitate, ci limitarea celui care îl gestionează.
O altă problemă ține de raportarea la comunitate. Un eveniment reușit nu e cel care cuprinde câte o frântură de plăcere pentru fiecare categorie de public, ci acel ansamblu de momente care pot conecta categoriile între ele. O noapte a corturilor și lampioanelor, o serbare câmpenească, o paradă cu tematică inedită, un concurs de creații colective ar fi experiențe mai interesante pentru comunitate, care și-ar aduce propria contribuție la marcarea momentelor sale importante. E o formulă mai bună decât întretăierea orchestrelor populare cu dansurile lipsite de inhibiții și hip-hopul.
Oamenii au nevoie de divertisment, socializare, manifestări artistice și culturale, comunitatea sudându-se tocmai prin aceste mijloace, dar evenimentele locale răspund exclusiv nevoilor primare. Par organizate din obligație, de dragul cutumei, fără vreo țintă și fără vreun entuziasm. Autoritățile sunt dezinteresate să construiască un brand autohton, să atragă investitori, să extindă alternativele de petrecere a timpului liber, să creeze și să stimuleze conexiunile intracomunitare.
Zilele Orașului spun aceeași poveste în fiecare an. Oamenii nu se înghesuie pentru că sunt fascinați de afiș, ci pentru că nu au o variantă mai bună de divertisment la îndemână. Un parc de agrement din evenimente ar trebui să se dezvolte, dar în ultimii ani numărăm pe degete manifestațiile artistice organizate acolo, probabil din aceleași eterne motive politice.
Parcul „Cornișa” a fost așteptat îndelung și are un potențial turistic imens. Păcat că are nevoie de viziune și voință pentru a străluci. Din acestea nu prea sunt.
Comenteaza