Eveniment organizat în parteneriat cu KineDok powered by One World Romania.
Acest documentar, care se întinde de la Primăvara de la Praga din 1968 și până la căderea Zidului Berlinului în 1989, aruncă lumină asupra a ce însemna să fii o artistă queer într-o perioadă plină de tulburări în istoria Europei. Filmul o urmărește pe Jarcovjáková în călătoria ei de autodescoperire, atât în ceea ce privește identitatea, cât și sexualitatea. Prin povestea sa plină de viață, melancolie și, în cele din urmă, catharsis, „Nu sunt tot ce-aș vrea să fiu” ne arată cum o persoană care se consideră obișnuită poate deveni un artist extraordinar.
După proiecție, Alina Predescu propune câte o conversație-atelier despre mecanismele cinematografice care au provocat reacții specifice în timpul vizionării. Spectatorii sunt invitați să descifreze împreună tehnicile prin care filmul documentar explorează un anumit subiect și să analizeze modalitățile de abordare a unor elementele culturale, sociale și politice prin care filmul îi ghidează către asumarea unei poziții proprii.
Alina Predescu este absolventă a Facultății de Matematică a Universității București și a secției de Comunicații Audiovizuale a UNATC. După ce emigrează în California, ea predă o vreme matematică la Palo Alto High School. Mai târziu urmează programul masteral în Cinema Studies la San Francisco State University, apoi programul doctoral în cadrul Departamentului de Film & Media Studies de la Universitatea Berkeley din California.
În calitate de cercetătoare, Alina studiază filme documentare realizate în Polonia între 1960 și 1980 – în lucrarea sa de disertație, identifică și analizează, estetic și politic, relația dintre formele tot mai complexe de interviu și expresii verbale prezente în aceste documentare, și contextul istoric și socio-politic al apariției și dezvoltării mișcării „Solidaritatea”.
Predă, timp de zece ani, cursuri de analiză de film, de teoria și istoria filmului documentar, la Universitatea Berkeley. Participă la numeroase conferințe internaționale (Visible Evidence, SCMS, AICED) și publică articole în Comparative Studies in Modernism, Pluralities – A Forum for Documentary Disruption și The University of Bucharest Review: Literary and Cultural Studies Series.
Comenteaza