Modul in care Primaria Botosani intelege sa gestioneze situatia transportului in comun in municipiu a dus la exasperare pe o parte din cetateni. Se inmultesc comentariile negative atat la adresa executivului Primariei cat si a conducerii Eltrans, considerandu-se ca autobuzele noi, 9 la numar au fost aduse doar pentru a da bine in campania electorala. Punerea lor in functiune este intarziata inexplicabil. In loc de civilizatie si comfort ni se arata grafice si termene, postari pe facebook si injurii electorale. Pana la urma sunt doar niste autobuze. Probabil  sunt programate din fabricatie sa circule numai dupa 1 august ca sa-l faca din nou pe Flutur primar. Chestiunea e ca daca cele 9 ISUZU vor circula pana la urma, va fi o chestie normala. Nu e nici o lauda pentru nimeni ca s-a facut un leasing si s-au luat niste masini. Aceasta e normalitatea care insa la nivel de Primarie nu este inteleasa. E ceea ce trebuiau sa faca demult si au facut-o acum in an electoral. Moare Cosmin de draci ca nu a putut sa-si faca si el o poza cu autobuzul si sa intre in galeria de selfuri celebre: Doina cu excavatorul si Flutur cu ISUZU. Si daca moare de draci nu poate face altceva decat sa arate cu degetul si sa improaste cu noroi: ba ca-s prea scumpe, ba ca nu e bun locul de garare, ba ca a fost combinatie. Un joc electoral in care sunt adusi in vorba banii publici cheltuiti cu atat nepricepere.

Pur si simplu ei nu vor sa inteleaga. Transportul public in Botosani este la pamant, sub orice critica, dezastru, urat, dezagreabil: niste tramvaie rapanoase care intra in crasme cand sar de pe sine zilnic, niste microbuze vai de steaua lor cu cartoane puse in parbrize indicatoare de trasee, parcate in fata la blocuri la soferi si conduse de un personaj, doctor in economie absolvent la celebra facultate din orasul Balti, dar care nu stie decat sa faca profit pentru el fara a oferi minumul de comfort celor care totusi apleaza la masinile lui. Si sunt multi, foarte multi, care fac acest lucru pentru ca nu au de ales. Pentru ca Primaria nu permite concurenta, a ales sa oferea cuiva un monopol, schimband chiar si definitia autobuzului. Pentru ei microbuzul este tot un autobuz, doar ca mai mic.

Chiar si taxiurile, cele mai multe niste rable sunt sub orice critica. Un minim de disciplina in trafic, in modul de acordare a licentelor, niste conditii de igiena si comfort. Toate acestea lipsesc. Comfortul nu este neaparat cum stai pe scaun. Cei din primarie trebuie sa stie, dar nu-i intereseaza ca, virgula, comfortul este si vizual si auditiv si olfactiv. Ceea ce lipseste.

In loc sa multumiti ca aveti cu ce merge, mai faceti si pretentii„, cam acesta este deviza dupa care cei care conduc transporturile in Botosani se ghideaza in prezent. Si da, nimeni nu si-a facut o poza vopsind tramvaiele sau spaland un microbuz. Ca e rusinos. Dar poze cu autobuze noi, cu borduri si pavele, cu un petec de asfalt, cat incape. Asa inteleg ei sa arate ca-s buni: sa faca poze in timp ce trebuie sa munceasca pentru salariile babane pe care tot cei din Botosani, cetatenii, le achita. Isi fac poze cu normalitatea, platesc site-uri si achita publicitate pe retelele de socializare doar ca sa creada lumea ca ei sunt preocupati. Dar de fapt unica lor preocupare e sa nu li se stinga tigarile si sa nu se raceasca cafeaua. Si sa mai fie alesi inca odata.

Fazele alea cu Andrei smulgand baxurile cu spirt sa le dea el la asociatii sau cand infofolit prin ploaie impingea masini sunt absolut memmorabile prin cretinatatea lor. Dar schema inca mai tine, asa se castiga voturi in Botosani.

O primarie de fosile intepenite pe functii, care nu pot fi schimbate. Cel putin asa arata situatia de pe teren. Ce sa mai spui cand cel mai profitabil segment ecponomic pe care il poate dezvolta o Primarie de municipiu, cel al transportului in comun este lasata pe mana unor privati care il gestioneaza asa cum cred ei. Tot pe bani publici evident. In loc Primaria sa faca profit, sa aduca civilizatie si modernism, fac transportatorii privati profit si-si cumpara jeepuri si case si ne dau lectii de viata economica atunci cand au ocazia. Dar daca subventie nu ar fi, ar trebui sa-si vanda jeepurile si casele sa aiba din ce trai. Cel putin asa ar pati un transportator privat intr-o tara civilizata. Dar, e scuzabil, pentru ca viziune economica nu exista in Primarie.

Adevarul e ca transportul in comun e dupa chipul si asemanarea lor, a celor care-l dirijeaza, dau licente, si iau decizii. Ca primarul Flutur are probleme in a depista si angaja persoane competente se stie. Nu e ceva noi, e valabil pentru orice politician din Romania care a ajuns intr-o functie: nu conteaza competenta, conteaza cat de mult esti la inima sefului. Inchei cu un comentariu luat de pe facebook care exemplifica intru totul starea de spirit a cetateanului din Botosani atunci cand este vorba de transport in comun. Poate intelege cineva ceva.

Atata va scremeti !!!
Extraordinar !!!Si ce vreti…aplauze??? !!
Scoateti odata tigaile alea de tramvaie ca-mi sta inima-n loc de cate ori trec pe langa mine !!